Περιοδοντική θεραπεία

Η περιοδοντική θεραπεία αφορά σε μη-χειρουργικές και κάποιες φορές χειρουργικές επεμβάσεις που γίνονται για την εξασφάλιση της υγείας των ούλων και του οστού που συγκρατεί τα δόντια, σε άτομα που έχουν περιοδοντικά νοσήματα (ουλίτιδα, περιοδοντίτιδα).

periodontiki nosos1

Αιτίες περιοδοντικής νόσου

Η περιοδοντικής νόσος είναι πολυπαραγοντικής αιτιολογίας. Κύρια αιτία για τη δημιουργία της είναι τα βακτηρίδια. Ωστόσο υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν την εξέλιξη της νόσου. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να είναι κληρονομικότητα, κάπνισμα, και στοματική υγιεινή ή κακές προσθετικές αποκαταστάσεις.
perodontiki simptomata2

Συμπτώματα

Ανάλογα με το στάδιο της νόσου κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό. Κόκκινα ούλα, Αιμορραγία ούλων κατά το βούρτσισμα, Κακή αναπνοή, Κινητικότητα δοντιών, Συρρίκνωση των ούλων.
periodontiki therapeia3

Θεραπεία

Περίπου το 80% των περιπτώσεων μπορεί να αντιμετωπιστεί με την μη-χειρουργική θεραπεία. Το υπόλοιπο 20% αφορά πιο σοβαρά περιστατικά τα οποία αντιμετωπίζονται με χειρουργική θεραπεία πολλές φορές σε συνδυασμό με ανάπλαση του οστού και των ούλων.
diatirisi4

Διατήρηση

Η διατήρηση που αποτελέσματος είναι πολύ σημαντική και απαιτεί αλλαγή των συνηθειών στοματικής υγιεινής. Το σωστό καθημερινό βούρτσισμα σε συνδυασμό με τον καθαρισμό των μεσοδόντιων επιφανειών είναι απαραίτητο. Τακτικοί έλεγχοι (3 φορές/ έτος) και επαγγελματικός καθαρισμός δοντιών είναι απαραίτητα. Επίσης συνιστάται η διακοπή του καπνίσματος και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών.